Follow CAP on Social Media

Listen to the CAP Podcast

Kenya’s State-Run Broadcaster Looks More and More Like an Outlet For Chinese Propaganda

Chinese propaganda and highly partisan pro-Chinese columns are now being published with more regularity on the website of Kenya’s state-run broadcaster KBC.

The articles adopt a stridently pro-Chinese stance, using much of the same language as official propaganda in China would to frame certain events. And there’s no consistency to the sourcing of the content. Some of it is directly from Xinhua, while other stories appear to be from purportedly independent journalists (although it’s often hard to tell) and there are also articles from KBC’s own editorial staff.

  • Get a daily email packed with the latest China-Africa news and analysis.
  • Read exclusive insights on the key trends shaping China-Africa relations.
  • Full access to the News Feed that provides daily updates on Chinese engagement in Africa and throughout the Global South.

China, Africa and the Global South... find out what’s happening.

Subscribe today for unlimited access.

What is The China-Africa Project?

Independent

The CAP is passionately independent, non-partisan and does not advocate for any country, company or culture.

News

A carefully curated selection of the day’s most important China-Africa stories. Updated 24 hours a day by human editors. No bots, no algorithms.

Analysis

Diverse, often unconventional insights from scholars, analysts, journalist and a variety of stakeholders in the China-Africa discourse.

Networking

A unique professional network of China-Africa scholars, analysts, journalists and other practioners from around the world.